Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/np29219/domains/hobune.ee/public_html/config/db.php on line 13 Vetikate tekitatud gaasid tapsid hobuse ja viisid ratsaniku haiglasse Hobune.ee
Küsitlus
Kust ostad vajaliku ratsavarustuse?
Tellin internetist
Sõbra või tuttava käest
Eesti poodides on kõik vajalik olemas
Käin spetsiaalselt välismaal
Ostan harva midagi
Muu
Vaata tulemusi
Vetikate tekitatud gaasid tapsid hobuse ja viisid ratsaniku haiglasse(7)
11.08.2009 11:22
Galerii pilt 1
Pilt: 1 / 1 Eelmine · Järgmine

Ohtlikud gaasid, mis tekkivad vetikate lagunemisel, tapsid Prantsusmaal hobuse ning viisid ratsaniku eluohtlikus seisus haiglasse. Õnnetus juhtus Saint-Michel-en-Greve rannas Brittany provintsis.


27-aastane ratsanik, Pariisis elav veterinaar Vincent Petit, viidi rannast haiglasse teadvuseta.


Rannale uhutud vetikate kihi kohale tekib kuivamisel tugev koorik. Seal all tekivad ülimalt mürgised vesiniksulfiidi gaasid, mis satuvad õhku, kui koorik lõhutakse (näiteks peale astumisega). Vesiniksulfiidi gaasid võivad tappa kõigest mõne minutiga.


Tegemist on kolmanda juhtumiga antud rannal, kus inimesed on vajanud haiglaravi vetikate tekitatud gaaside tõttu. Brittany randadest koristatakse aastas üle 700 000 ruutmeetri vetikaid.


Toimetas: Martin

Kommenteerimiseks pead sisse logima Strict Standards: Non-static method Pager::getPagerData() should not be called statically in /home/np29219/domains/hobune.ee/public_html/actions/articles.php on line 171
thumb
Kommentaari lisas: horseslove
23. Juuli 2010
väga kahju
thumb
Kommentaari lisas: Hobune15
28. August 2009
Őnnetu väga jube...
thumb
Kommentaari lisas: hobuke
14. August 2009
kahju Őnnetu
thumb
Kommentaari lisas: KikuKetsid
12. August 2009
väga kahju onŐnnetu
thumb
Kommentaari lisas: Martin
12. August 2009
See on väga hea küsimus. Ma ei ole kuulnud, et Eestis (ega tegelikult üldse mujal, kui antud Prantsusmaa provintsis) sellega hetkel probleeme oleks. Vetikad, oma ehituse tõttu, saavad kõik toitained veest. Seetõttu imevad nad endasse ka vette sattunud mürke. Antud ühendid on tegelikult põllumajanduses kasutatavate väetiste ning taimekaitsevahendite jääkprodukt, mille on viinud merre errosioon (näiteks vihmavesi kannab mulla, kus on ka väetis merre). Vetikad on selle endasse imenud ning kaldale sattudes ning kuivades tekkib ohtlik gaas. Õnneks on see gaas üsnagi kerelt äratuntav (tugev mädamuna hais), mistõttu saab sellistest randadest eemale hoida. Huvitav on märkida, et mõnede teadlaste arvates surid dinosaurused välja just õhku paiskunud vesiniksulfiid gaaside tõttu.
thumb
Kommentaari lisas: SweetLove
12. August 2009
jube kahju Őnnetu Kas eestis leidub ka selliseid vetikakihte?? Üllatunud
thumb
Kommentaari lisas: sparky
12. August 2009
aaaaa nii kahju
Rohkem sarnasel teemal
Hobuseliha kaob Prantsuse restoranide menüüdestLäbi aegade on prantslased hobuseid hüvaks kehakinnituseks pidanud, kuid nüüd hakkab hobuseliha sealsete restoranide menüüdest kaduma...
Uskumatu - Hobune imeti niisutussüsteemi ja jäi elluAmeerikas Wyomingi osariigis elas hobune üle enam kui viie kilomeetri pikkuse teekonna läbi jääkülma vee niisutustunnelis...