Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/np29219/domains/hobune.ee/public_html/config/db.php on line 13 Hea vorm ja selle mõju ratsutamisele Hobune.ee
Küsitlus
Kust ostad vajaliku ratsavarustuse?
Tellin internetist
Sõbra või tuttava käest
Eesti poodides on kõik vajalik olemas
Käin spetsiaalselt välismaal
Ostan harva midagi
Muu
Vaata tulemusi
Hea vorm ja selle mõju ratsutamisele(0)
29.12.2009 22:34
Galerii pilt 1
Pilt: 1 / 1 Eelmine · Järgmine
Arvatavasti ei vaidle keegi vastu, et parem vorm aitab olla ka parem ratsanik.

Ratsutamistunnid, videod, raamatud ja ajakirjad aitavad ratsaniku arengule kaasa. Kuid kas nii antakse endast tõesti parim, et veelgi paremaks saada? Arvatavasti mitte, kui selle kõigega ei kaasne füüsilise vormi sihipärane täiustamine.

Vormis keha sulandub sadulaga paremini ühte. Vormis keha abiga saab anda hobusele selgemaid märguandeid. Vormis keha saab ka kukkumisel üldiselt vähem vigastusi, kui seda üldse juhtuma peaks. Kas siis ei oleks hea olla tugevam, painduvam ja hobusele mõistetavam ratsanik? Hea vormi saavutamine võib olla palju kergem, kui see tundub.

Hea vormi tähendus:

1. Parem kehahoid. Ratsutamine treenib ülakehast rohkem alakeha, kuid ülakehale tuleks samuti tähelepanu pöörata. Kui õla- ja seljalihased arenevad ühtlaselt, siis on edukas algus tehtud.

2. Parem istak. Ühtlaselt arenenud lihased aitavad säilitada tasakaalu. Eriti oluline on tasakaalu hoidmine näiteks hüppamise ajal.

3. Selgemad märguanded. Lihaseid treenides saab ratsanik nende olemasolust rohkem teadlikumaks ja mõistab ka paremini, kuidas mõni konkreetne lihas töötab. Kiirem ja efektiivsem jalgade töö ning pehmemad ja tundlikumad käed peaksid olema iga ratsaniku peamisteks eesmärkideks.

4. Parem lõdvestatus. Treenimine vabastab pingetest. Lõdvestunud inimene suudab paremini keskenduda nii ratsutamisele kui ka võistlemisele ja samas suudab ta ka keha paremini kontrollida.

5. Suurem vastupidavus ja parem enesedistsipliin. Vastupidavuse suurendamine peaks oluline olema just algajale ratsanikule, sest alguses väsitakse üpriski kergesti ära. Harjumus trenni teha on hea just seetõttu, et inimene ei ürita välja mõelda põhjuseid, miks tänane pingutus vahele jätta.

6. Suurem kaitse vigastuste eest. Tugevad ja elastsed lihased, kõõlused ning sidemed on vigastuste suhtes vähem vastuvõtlikumad. Lisaks väiksemale kukkumisvõimalusele on ka kukkudes suurem tõenäosus, et paranenud koordinatsioon aitab ratsanikul ohutult maanduda.

7. Suurem enesekindlus. Kui ratsanik teadvustab, et tema keha on vormis ja tugev, siis suurendab see tunduvalt ratsutamisnaudingut. Suurenenud enesekindlus ja paranenud enesetunne peaksid inimese üleüldse rõõmsamaks tegema.


Toimetas: Krista

Kommenteerimiseks pead sisse logima Strict Standards: Non-static method Pager::getPagerData() should not be called statically in /home/np29219/domains/hobune.ee/public_html/actions/articles.php on line 171
Rohkem sarnasel teemal
Hobuste kurb saatusHobused, keda tapetakse, ei ole alati vanad, haiged või raskesti käsitletavad loomad...
Plaanide tegemineKui üks aasta lõpeb ja teine algab, on sageli kombeks teha plaane järgmiseks aastaks või vähemalt mõeldakse pinnapealseltki, et mida uut võiks uus aastanumber potensiaalselt tuua...